A versenyeztető ügyfelekről

Mai írásunk témája igen érdekes, mert van egy olyan ügyféltípus, aki azt gondolja, hogy pályázati kiírást rendez az elvégzendő munka érdekében. Így ár-versenyezteti a zárszerviz cégeket, helyezi előtérbe saját fontosságát, egóját. Azonban ő már korántsem viselkedik korrekt módon, hiszen gyakran még akkor is érdeklődik, telefonálgat, amikor a munka már meg van rendelve.

Nos, ilyen ügyfél létezik, és számunkra a jó hír az, hogy tapasztalatunknak köszönhetően már a telefonban tudjuk, hogy egy ilyen ügyféllel állunk szemben. Innentől már könnyű a dolgunk, mert egyetlen feladatra kell koncentrálni, arra, hogy az ügyfelet lerázzuk. Miért is mondjuk ezt?

Általában ez az ügyféltípus egyetlen dolgot tart szem előtt, mégpedig az árat. Ár versenyben nem kívánunk részt venni, hiszen minőséget nyújtunk a zárcsere során, garanciális szolgáltatást, amit filléres termékekből nem lehet megoldani. Mi büszkék vagyunk, mind szakmai tudásunkra, a feladatokhoz való hozzáállásunkra, a minőségi termékeinkre, amelyek ár-érték arányban kiválóak, de nem olcsók. Így az ár versenyben részt venni nem kívánunk. Úgy gondoljuk, ha az ügyfélnek joga van válogatni, akkor nekünk is jogunk van ahhoz, hogy nem kívánunk egy versenybe beszállni, amelynek hangot is adunk.

Mi megértjük az árérzékenységet egy bizonyos fokig, de mindig a biztonságot helyezzük előtérbe az árral szemben a szakmából kifolyólag, így nem tudunk és nem is akarunk olcsó, gagyi, silány termékekkel szolgálni.

Persze figyelembe kell venni azt is, hogy cégünk Kft., így ÁFA körbe tartozunk és az árainkat terheli a 27%-os adó. Bár ez az ügyfelet nem nagyon érdekli, de mégis létezik, de nem a mi hibánk, nem mi találtuk ki. Mi ÁFA-s számlát állítunk ki, amire gyakran nincs is szüksége az ügyfélnek, de ez az érvényben lévő jogszabály, hogy minden terméket, szolgáltatást ÁFA terhel. Szóval semmilyen ár versenybe nem megyünk bele.

Mindig próbáljuk a legudvariasabban elmagyarázni az ügyfélnek, hogy vajon milyen biztonságot is nyújthat egy 1.000 forintos zárbetét, de el kell fogadnunk, hogy vannak, akiknek ez nem fontos. Ez majd csak akkor válik fontossá, ha majd betörnek hozzájuk, addig a költségen kívül, más nem is érdekli.

A mai nap volt épp egy nagyon érdekes hívásunk, melyben az árakról érdeklődtek, de úgy, hogy már egy másik cégtől meg volt rendelve a munka, mégpedig egy órán belül. Pedig rá is kérdeztünk az ügyfélnél, hogy sürgős-e a munka, aki mondta, hogy nem. De mégiscsak az lehetett, ha valaki már úton volt a helyszínre! Ám ő még mindig érdeklődött, kutatott az árak után.

Véleményünk szerint a korrekt eljárás itt is az, hogy kérdezzen először körbe, kutakodjon, nyomozzon, majd válassza ki a legmegfelelőbbet a szempontjai alapján, és attól rendelje meg a munkát. A munka megrendelése után pedig már ne telefonálgasson, és ne okozzon kárt azzal senkinek, hogy a megbeszélt időpont előtt 5 perccel mondja le a zárcserét! Abszolút nem korrekt, és emberi szempontból is elfogadhatatlan ez a hozzáállás. Próbáljunk kicsit odafigyelni egymásra, hiszen nagy a piac, nagy a kínálat, biztos, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb szolgáltatót.